Ett Puglian -återförening i Sydney samt semesterplaner

Det är Christina här, tar över från Jim för denna veckas IG -utgåva. Jag har fantastiska erbjudanden att dela om mitt återförening med de underbara kvinnorna jag nöjde mig i Puglia samt våra planer för semestern.

Det är roligt att komponera veckans uppdatering nu när du kommer att läsa den på min födelsedag!

Något känns annorlunda i år … Vädertillståndet är lite oförutsägbart, julen kommer lika bra såväl som jag inte ens tittat på min favorit julfilm ännu (för skivan, det är “Die Hard”). Det kan vara svårt när din födelsedag är nära semestern så jag har beslutat att flytta evenemang till det nya året när vi alla kan koppla av och komma ikapp ordentligt.

Så dagens födelsedagshändelser kommer att vara ganska låg nyckel såväl som jag ser framåt för att slutföra arbetet och ta en paus under julen. Mer om det nedan.

Först upp, låt oss ta andetag och koppla av bland de spektakulära inställningarna i Wendy Whiteleys trickträdgård …

En snabb färjetur från vår plats, halvvägs mellan Milsons poäng och McMahons poäng, kommer du att upptäcka Wendy Whiteleys trickträdgård.

Om du är i Sydney är detta lägre förstått område ett fantastiskt läge för en picknick med fantastiska erbjudanden för att sitta och koppla av. Det är tillgängligt för allmänheten för gratis och är en underbar plats att kolla in med fantastiska erbjudanden av dolda saker att upptäcka.

Denna underbara oas i staden är min allra första tillfredsställande punkt med mitt team från Puglia.

Nästan hela vår ursprungliga grupp från Photography Tour i Puglia återförenas i Sydney för ytterligare en workshop med Carla Coulson. Med gruppen som flyger in från WA, QLD & Victoria Plus Singapore, gör vi en helg av det såväl som vi har så mycket att komma ikapp.

Efter att ha checkat ut trädgårdarna upptäcker vi oss själva hungriga och strövar upp mot Blues Point Rd. Vi behöver inte gå långt för att upptäcka ett perfekt område på North Spoon Cafe, totalt med utsikt över Harbour Bridge.

Vi är glada att upptäcka en frukostmeny hela dagen som fortfarande serverar vin. Det finns bra erbjudanden för att rostat och fira, plus fantastiska erbjudanden att påminna om när vi delar vad som har hänt sedan vi reste tillsammans i Italien.

Men det är bara början på en enastående eftermiddag …

Därefter tar vi till hamnen (tack vare den vackra Kim!) Som har ordnat en hamnkryssning för oss. Efter lite mindre än fantastiskt Sydney -väder är vi välsignade med perfekta himmel när vi turnerar i hamnen.

Jag kommer aldrig över exakt hur helt denna stad är, liksom exakt hur tacksam jag är för att ha kopplat till en sådan underbar grupp kvinnor. Jag tänker på min nervositet när det gäller att boka fotografiprogrammet såväl som när jag tittar på var jag är nu förstår jag att det var en ovärderlig upplevelse.

Tillbaka till båten fortsatte vår Seagull -vän, Sally, att vi försökte ta våra snacks …

Som alla typer av grupp professionella fotografer sannolikt kommer att göra, tillbringar vi eftermiddagen på att skjuta varje vinkel i hamnen – däremellan att prata, påminna om och dricka champagne.

När vi var första nöjda med kursen hade jag några personliga mål att växa mina fotografikunskaper, men jag hade inget koncept att det äkta värdet skulle bli så mycket större. Inom klassrummet påverkades jag av deras fotografering och lärde mig så mycket av att studera deras arbete men bortom dessa väggar, jag lärde mig så mycket mer.

Vi delade våra berättelser, liksom dessa äkta sanningar har öppnat min värld. Jag nöjde en otrolig grupp starka kvinnor som tror på sig själva.

Jag är så tacksam att våra vänskap har fortsatt att växa och har förenat oss tillbaka.

(Vi saknade dig Lisa, Kay & Jilly – du var alltid på oss!)

Jag gillar att vara ute på hamnen eftersom du får en så annan utsikt över vår stad. Det är en fotografs dröm såväl som tiden flög när vi såg solen gå ner över Anzac -bron.

Sedan vår tid tillsammans har vi delat foton på ett gruppmeddelande såväl som jag gillade det här skottet som Petra fångade av mig såväl som Michelle under Harbour Bridge.

Efter att ha gått av från vår solnedgångskryssning gick vi ut till middag på Apollo i Potts Point. Som vanligt, med ögon större än magen, föreslog jag en aktiemeny. Jag föreslår bara att beställa “den fulla grekiska” festen om du verkligen är hungrig.

Det var så mycket mat!

Men min favoritdel av natten var att få en text från Michelle när hon stannade vid Gelato Messina på sitt metodhem. Den här kvinnan är min gelato -hjälte.

Och innan du börjar fretting om Bad Jim, led han knappt …

Medan jag seglade runt Sydneys underbara hamn med mina underbara vänner, fastnade Jim hemma. Förutom med “fast hemma” menar jag att han hade en boll!

Jag köpte honom en bok på Winston Churchill nyligen – en av hans hjältar – liksom han inte bara läser den, han lever den! En kubansk cigarr samt ett glas whisky. Bra gjort, sir.

Vi vinkade till honom när vi seglade förbi.

CARLAs verkstad WAS Drawkort på söndagen såväl som det var ett fullt hem för att publiceras.

Hölls lätt bredvid Archie ökade destilleriet, gick vi bredvid en drink för att komma ikapp mer. Jag ville inte att den här helgen skulle ta slut!

Tack, Carla, för att du samlade en sådan lysande grupp kvinnor. Ditt arbete har dragit in några av de snällaste såväl som de flesta skickliga människor som jag har nöjd med såväl som jag är så tacksam för att förstå dem.

Här är nästa återförening, var till nästa …? Singapore? Italien? Överallt det är, jag kommer att vara där i hjärtslag.

Veckan stannade inte där för några av Puglia -teamet såväl som jag tog upp Mandy & Julie för en sista drink och middag. Vi stannade vid Peekaboo Bar samt på väg till Stanley Street för middag.

Jag hade också en av dessa “No Way” stunder som tillfredsställer Julies brorson, Ben. Vi pratade om Kuba, eftersom han just besökte i december, liksom jag ville upptäcka exakt hur saker och ting hade förändrats. Först senare nämnde jag att jag bloggade här såväl som det visar sig att Ben hade använt våra Kuba -reseposter för att undersöka sin resa! Exakt hur enastående är det?

Men tillbaka till äkta liv såväl som arbetet slutar inte. Jag känner att det rusar upp all metod till jul i år.

Jag har haft de allra bästa kunderna i år och arbetar med fler videor med Schwarzkopf i år för hårromantik. Jim gör dubbel tjänst bakom kameran och är redaktör extraordinär. Jag förstår inte vad jag skulle göra utan honom.

Stort tack till Grant för att vara en legend för dessa videor! De kommer att vara uppe på hårromantik den här veckan. Se till att du inspekterar dem här ute. De kommer att vara mina finaste vids än. Grant är så kunnig och så rolig.

Till och med Jim blev underhållen medan han filmade oss … såväl som – som han säger – har han “begränsad” räntesats i håret!

Och för att göra det lika mycket som Jim, håller jag honom affärer när vi träffade några julpartier till och slutförde på Royal Alberts Pro-Hohoho-Ibtion-parti.

Mick håller oss skratta med dessa roliga underlägg (kolla in bilderna nedan), som vi tror gör en utmärkt strumpfyllare till jul. Eller kanske jag borde tänka på ett skägg …?!

Och om du fortfarande läser efter de fruktansvärda bilderna har vi en behandling för dig …

Fler uppdateringar från den super bedårande korpen! Hon hade sin allra första resa till stranden och gillade varje sekund. Det var så kul att hon sov i cirka 4 timmar när hon kom hem.

Vi kan inte vänta med att komma ikapp med henne under semestern. Hon är den faktiska bästa.

Och ett sista skott från vårt kontor den här veckan. Vi kommer att ta en paus under semestern men kan fortfarande dyka in med några uppdateringar.

Håll utkik efter en ny video som publiceras före jul (det är lika bra som den här av Italien vi publicerade förra veckan) samt rutinmässiga inlägg kommer tillbaka den 9 januari 2018.

Hoppas att du gillade den här uppdateringen från mig, liksom Jim kommer tillbaka med hans rutinmässiga berättelser.